miercuri, 30 iulie 2014

DESPRE SMERENIE





Parintele Dosoftei Dijmarescu, de la Putna.
Eu nu stiu ce fel de oameni sunt acestia. Il vezi pe calugarul acesta, mergand prin curtea manastirii Putna, simplu, smerit. L-am auzit odata vorbind de Mihai Eminescu, aparandu-l pe Mihai Eminescu, aducand argumente din Zoe Dumitrescu-Busulenga, am ramas din piatra.
Atatea cunostinte, atatea argumente, atata intelepciune, incat m-am minunat.
-Mare mai esti, Doamne, Tu, si multe minuni mai lasi Tu pe pamant.
Imi pare rau ca nu am stiut de timpuriu ca a fi simplu, a fi smerit, inseamna totul, de aici izvoresc toate bunatatile.
Fara Biserica, fara Duhovnic, e clar ca ratacirea e mare, stramtoarea e mare, viata e de nimic, fara orizont.
Eu nu stiu cum de nu orbesc unii la lumina Ortodoxiei!
- -Chiar nu se vede Soarele acesta, razele acestea care iti vin in ochi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu