joi, 10 iulie 2014

ASISTENTE MEDICALE ÎN STRAIE MONAHALE

Din fiecare generaţie de absolvenţi ai Școlii Postliceale Sanitare “Moldova” au făcut parte călugări sau măicuţe. În 2014, printre absolvenţi s-a numărat maica Adriana Olteanu, de la Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului.
În fiecare an, printre absolvenţii Școlii Postliceale Sanitare “Moldova” din Roman se numără şi călugări sau măicuţe, care au ales să se specializeze în domeniul sanitar pentru a putea veni în spijinul celor bolnavi.
maici 2 - medalionÎn 2014, titulatura de asistent medical generalist a fost obţinută şi de Adriana Olteanu, din Vaslui, maică la Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului de cinci ani de zile. Aceasta a ales să facă această şcoală din dorinţa de a îi ajuta pe cei din jurul său, şi nu neapărat pentru a ocupa un post în sistemul sanitar. “A fost plăcerea mea să fac aceste studii. Boala se regăseşte oriunde şi vin des la mine – sau mă sună – persoane care îmi spun că au o anumită suferinţă. Mi-am dorit să le pot oferi acestor oameni un sfat competent, să le pot face, eventual, o injecţie, până ce ajung să fie consultaţi de un medic de specialitate. Dacă va apărea, în viitor, un post de asistent pe care să îl pot ocupa, poate voi accepta, dar, până atunci, eu nu voi căuta un astfel de loc de muncă, deoarece sunt mulţumită de ceea ce fac acum”, a spus maica Adriana.
Primele două măicuţe care au absolvit această Școala Postliceală Sanitară “Moldova”, profilul asistent medical generalist, au fost Diana Bibire şi Mariana Aştefănoaei, de la mănăstirea Bogdana, din judeţul Bacău, din promoţia 2007-2010.
Din următoarea generaţie de asistenţi medicali, care au absolvit în 2013, au făcut parte doi călugări, Ionuţ Enea şi Gheorghe Dănilă, şi două măicuţe, Floarea Rotar şi Dana Văleanu, de la mănăstirea Giurgeni, judeţul Neamţ.( Ziarul de Roman)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu